Voorschoten

Waarnemend burgemeester Voorschoten verbaasd over open brief oppositie

28 november 2020

VOORSCHOTEN - Waarnemend burgemeester Charlie Aptroot van Voorschoten reageert 'met enige verbazing' op de open brief die vier van de vijf oppositiepartijen aan hem richtten. 'Het college herkent zich niet in dit signaal en respecteert juist de besluiten van de raad en voert deze besluiten naar beste eer en geweten uit', reageert Aptroot in een brief.

In de open brief bekritiseren PvdA, CDA, Voorschoten Lokaal Sterk en ONS Voorschoten, de manier waarop het gemeentebestuur uitvoering geeft aan besluiten en rekening houdt met opvattingen van de gemeenteraad. 'Wij maken ons ernstige zorgen', schrijven ze. De brief is aan Aptroot gericht omdat hij als burgemeester ook voorzitter is van de gemeenteraad.

De oppositie noemt de komst van een multifunctionele accomodatie in de huidige bibliotheek in Voorschoten als voorbeeld waar het college de wens van de raad naast zich zou hebben neergelegd. 'In eerdere bijeenkomsten goed over dit onderwerp gediscussieerd', vindt Aptroot. 'Ook zijn bij deze discussies de onderzoeken over dit onderwerp betrokken. Daarnaast zijn er uitspraken gedaan over het vervolg. Op basis van die gesprekken en besluiten is het college aan de slag gegaan met de uitwerking. Als voorzitter van de raad zie ik dan ook de komende commissie- en raadsbehandeling als de juiste weg om dit onderwerp eerst te bespreken, zoals dat past bij het democratisch proces.'

Altijd op de hoogte
Volg het nieuws uit de Leidse regio via onze app, gratis te downloaden via Google Play en de App Store.
Het nieuws elke dag om 19.00 uur in je mailbox? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Luister ook naar Unity.NU.

Artikel delen

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief